Author Carbon FSX
Author Carbon FSX
Rok 2013 to kontyuacja serii rowerów FSX wykonanych z włókien węglowych. Obie ramy A-RAY oraz ERA oparte są na czterozawiasowym systemie zawieszenia. Oczywiście każda z tych ram tworzona była w oparciu o inne założenia i z myślą o innym zastosowaniu, ale wiele elementów jest wspólnych:
• zachowano klasyczny kształt ramy. Łukowato wygięta rura górna płynnie przechodzi w kształt tylnego trójkąta, dzięki czemu rama doskonale się prezentuje
• duże obniżenie głównego trójkąta (sloping) zwiększa sztywność głównego trójkąta
• dolna rura głównego trójkąta jest owalizowana tak, by zwiększyć sztywność w newralgicznych punktach
• mechanizm 4-zawiasowy zapewnia bardzo płynne i czułe funkcjowanie zawieszenia
• pancerze przerzutkowe prowadzone są w górnej rurze, co jest rozwiązaniem estetycznym i praktycznym
• oba modele ram oferowane są w rozmiarach: 17, 19 i 21“
• główka ramy jest kompatybilna z widelcami o zmiennej średnicy rury sterowej (1-1/8” – 1,5”)
• solidne połączenie w okolicach rury sterowej wraz z powiększonymi dolnym łożyskami sterów zapewnia dodatkową wytrzymałość tej części ramy
• zastosowano aluminiową płytkę w miejscu, gdzie łańcuch może zniszczyć dolną rurę tylnego trójkąta, gdy spadnie z zębatki
ERA
1. Bardziej odporny i wytrzymały materiał, co przy zwiększonych profilach rur skurtkuje wagą - 2.190 g
2. Czterozawiasowy system amortyzacji o skoku 130 mm
3. Uniwersalna geometria, zoptymalizowana pod kątem długich wycieczek w teren lub bardzo wymagających górskich maratonów
4. Bardziej masywne i sztywne pośrednie elementy zawieszenia
5. Rozszerzająca się ku tyłowi rura górna tylnego trójkąta wyposażona jest w mocowanie hamulca w standardzie Post Mount 7” dla zwiększenia sztywności
A-RAY
1. Maksymalnie zredukowana waga, projektowana pod kątem XC - 1.890 g
2. Czterozawiasowy system amortyzacji o skoku 100 mm
3. Geometria opracowana specjalnie pod kątem wyścigów XC
4. Zastosowano mocowanie hamulca w standardzie IS w celu obniżenia wagi
5. Elementy pośrednie zawieszenia są maksymalnie zredukowane, by oszczędzić na wadze
Łożyska głównego łącznika umieszczone są bezpośrednio w nim samym. Zaletami takiego rozwiązania jest większa odległość łożysk od siebie i możliwość pracy pod większym obciążeniem.
W modelach A-RAY 3.0/ 4.0/ 5.0 i ERA 2.0/ 3.0 zastosowano dopasowane, sztywne i bardzo solidne rozwiązanie połączenia dolnych rurek wahacza ze sobą. Asymetryczność powoduję także lepsze odizolowanie napędu od systemu amortyzacji.