Author Carbon MTB 26"
Author Carbon MTB 26"
Rok 2013 przyniesie spore zmiany. W najwyższych modelach MTB 26" pojawi się całkowicie nowa platforma ram 3-ciej generacji. Stylowy design jest ponownie efektem współpracy z europejskiej sławy designerem Pavelem Sajtákiem, który brał już czynny udział przy tworzeniu ram z grup FSX, Cross i Touring. Łukowaty kształt i spłaszczona górna rura, to charakterystyczne elementy, które ujrzymy w rowerach z najnowszej kolekcji.
Bazując na pełnej satysfakcji użytkowników wynikającej z użytkowania ram 2-giej generacji, zdecydowaliśmy się na pozostanie przy stosowanych do tej pory rozmiarach. Nie zmienią się również stosowane włókna węglowe typu A, B i C, które sprawdzały się jak do tej pory wyśmienicie. Tym samym 6 zupełnie nowych ram (MAGNUM, INTROVERT, SECTOR, MASTER, REVOLT i MODUS) będzie dostępnych w nadchodzącym sezonie w rozmiarach: 16"; 17.5"; 19" i 20.5". Przy produkcji ram wykorzystujemy sprawdzoną już od lat technologię monocoque, która zapewnia największa sztywność i daje najbezpieczniejsze połączenie. Jedynymi elementami zastosowanymi z aluminium są wstawki w mufie sterowej i suportowej.
Ramy produkowane są w oparciu o AUTHOR MONOCOQUE CARBON TECHNOLOGY. Dodatkowo stosujemy najnowsze oprogramowanie i technologie produkcyjne w całym procesie konstruowania ram. Technologie zostały dokładnie opisane w zakładce AUTHOR CARBON, a sa to między innymi:
1. HTR – High Toughness Resin
2. EPS – Ethyl Poly Styrene
3. TPM – Thermo Plastic Mesh
4. FEA – Finite Element Analysis
Nowatorska konstrukcja poparta została zastosowaniem odpowiednich elementów strukturalnych będących wyznacznikiem aktualnie panujących trendów i dostępnych technologii. Są to:
1. Mocowanie tylnego hamulca tarczowego typu Post Mount przystosowane do tarczy hamulcowej o rozmiarze 6".
2. Wewnętrzne prowadzenie pancerzy przedniej i tylnej przerzutki (TT ICR = Top Tube Inner Cable Routing).
3. Główka ramy kompatybilna z widelcami o zmiennej średnicy rury sterowej (1-1/8" – 1,5").
4. Mufa suportowa o szerokości 73 mm, dla zwiększenia sztywności.
5. zastosowanie stalowych płytek w miejscu, gdzie łańcuch może zniszczyć dolną rurę tylnego trójkąta, gdy spadnie z zębatki.
6. Zintegrowane przelotki hamulca tarczowego wzdłuż dolnej rury przedniego i tylnego trójkąta w celu ułatwionego montażu i zachowania jak największej estetyki.
7. Półzinteregowane stery typu press fit (1-1/8" – 1,5").
Zalety wkładu suportu typu Press-Fit o standardzie BB30:
1. Zmniejszenie masy mechanizmu korbowego o 20-80 g.
2. Zastosowanie większych łożysk, które wprasowane są bezpośrednio w stalowe miski suportu.
3. Zastosowanie większych łożysk (PF BB30) mogących sprostać większym obciążeniom
i wymagającym rzadszego serwisu.
4. Umieszczenie łożysk wewnątrz ramy, chroni je skuteczniej przed brudem.
w porównaniu do zewnętrznych łożysk (SHIMANO BB, FSA MegaExo, SRAM GXP).
5. Możliwość zastosowana większej krzywizny korby pozostawia więcej miejsca na kostki nóg.
6. Stosowane łożyska ceramiczne nie ulegają przegrzewaniu i są bardziej wytrzymałe.
Zastosowanie aluminiowej płytki w miejscu, gdzie łańcuch może zniszczyć dolną rurę tylnego trójkąta, gdy spadnie z zębatki. Dolna rura tylnego trójkąta po stronie napędu jest dodatkowo specjalnie wyprofilowana, by móc stosować napędy 20 lub 30 biegowe bez obawy o zahaczanie zębatką o rurę.